Новини

10 цікавих вправ для розвитку навичок командної роботи в середній школі

office

Роки в середній школі часто є важким перехідним періодом для дітей 10-13 років. Одним з найкращих способів запобігання знущанню та заохочування позитивної соціальної взаємодії є сприяння батьків та вчителів розвитку почуття спільності в школі.

Створення атмосфери співтовариства вимагає часу, але найкращий спосіб розпочати — залучити учнів до діяльності з побудови команди. Вправи з тімбілдінгу допоможуть учням середньої школи навчитися співпрацювати, спілкуватися, вирішувати проблеми та виражати емпатію. Радимо розпочати з цих найкращих заходів з тімбілдінгу для учнів середньої школи.

Завдання «Башня з маршмеллоу» Розділіть учнів у групи по три-п’ять осіб. Забезпечте кожну команду 50 міні-маршмеллоу (або жувальними гумками) та 100 дерев'яними зубочистками. Команди мають спільно працювати над побудовою найвищої башні з зубочисток та маршмеллоу. Конструкція повинна бути досить стійкою, щоб вона могла стояти без підтримки не менше 10 секунд. На виконання завдання у команд є 5 хвилин. Для ускладнення вправи збільшуйте кількість маршмеллоу й зубочисток, з якими повинна працювати кожна команда, і дайте групам 10-20 хвилин для будівництва мосту, що буде стояти без підтримки. Завдання спрямоване на розвиток навичок командної роботи, спілкування та критичного мислення.

Завдання «Смуга перешкод»

Налаштуйте просту смугу перешкод, використовуючи різні предмети, такі як конуси дорожнього руху, тунелі з тканин або картонні коробки. Розділіть учнів на дві чи більше команд. Зав'яжіть очі одному учню в кожній команді. Тоді попросіть учнів із зав'язаними очима долати смугу перешкод, керуючись лише словесними вказівками інших учнів відповідних команд. Інструкції можуть містити твердження типу «Поверни ліворуч» або «Повзи на колінах». Перемагає команда, чий представник із зав'язаними очима виконав завдання першим. Ця діяльність орієнтована на співпрацю, спілкування, активне слухання та довіру.

Зменшення простору

Розділіть учнів на групи від шести до восьми осіб. Нехай кожна група збереться в центрі аудиторії чи спортзалу. Навколо кожної групи розмістіть межу, використовуючи мотузку, пластикові конуси, картонні коробки або стільці. Доручіть учням вийти з кола і зменшити його розмір, видаливши один конус, коробку або стілець чи вкоротивши мотузку. Потім гравці мають повернутися всередину рингу. Усі учні повинні бути в межах периметру. Продовжуйте зменшувати розмір кола, змушуючи учнів розробляти стратегію розміщення всіх членів групи всередині. Команди, які не зможуть утримати всіх гравців у межах свого периметра, повинні вийти з гри. (Ви можете скористатися таймером і дати учням обмеження часу для кожного раунду гри.) Це завдання спрямоване на командну роботу, вирішення проблем і співпрацю.

Побудуй з пам’яті

Побудуйте конструкцію з будівельних блоків, металевого будівельного набору, Lego або подібного набору. Розташуйте його в класі поза поля зору учнів. Наприклад, за потрійною дошкою для презентацій. Розділіть клас на декілька команд з однаковою чисельністю учасників і забезпечте кожну групу будівельними матеріалами. Дозвольте одному члену з кожної групи вивчити конструкцію протягом 30 секунд. Після цього кожен учень повернеться до своєї команди та розповість, як повторити прихований проект. Команди мають одну хвилину, щоб спробувати повторити початкову конструкцію. Член команди, який побачив модель, не може брати участь у процесі будівництва. Через одну хвилину другому члену від кожної команди дозволяється вивчити конструкцію протягом 30 секунд. Потім другий набір учнів повертається до своєї команди та намагається описати, як побудувати модель. Цей член команди не може більше брати участь у процесі будівництва. Далі виконання завдання продовжуються так само: через одну хвилину додатковий учень з кожної команди дивиться на конструкцію і випадає з процесу будівництва, — доки одна група не відтворить оригінальну конструкцію або всі члени команди не побачать її. Ця діяльність зосереджена на співпраці, вирішенні проблем, комунікації та навичках критичного мислення.

Боротьба з катастрофами

Розділіть учнів на групи від 8 до 10 осіб. Опишіть їм сценарій вигаданої катастрофи, в яку вони потрапили. Наприклад, вони могли пережити авіакатастрофу у віддаленій гірській місцевості або опинилися на безлюдному острові після аварії корабля. Команди повинні скласти стратегічний план виживання та список від 10 до 15 предметів, яких вони потребують та які можна виготовити, знайти чи врятувати з уламків. Усі члени команди повинні узгодити необхідні поставки та план виживання. Надайте 15-20 хвилин для виконання завдання. Натомість команди повинні вибрати прес-секретарів, які будуть почергово звітувати про результати роботи. Кожна команда може провести мозковий штурм щодо однакового сценарію, щоб порівняти та співставити свої відповіді після закінчення вправи. Або їм можна надати різні ситуації для обговорення, щоб однокласники, які не належать до їхньої команди, могли представити свої думки щодо плану виживання та необхідних предметів, після виконання завдання.  Вправа про сценарій катастрофи орієнтована на розвиток навичок командної роботи, лідерства, критичного мислення, спілкування та вирішення проблем.

Скручені

Розділіть клас на дві команди. Для першої частини завдання скажіть командам вибрати двох учнів, які відійдуть від групи. Попросіть учнів схопити зап’ястки людей з обох боків від них, поки вся група не з’єднається. Спочатку один з двох учнів, які не входять до кожної групи, закручує гравців своєї групи у людський вузол, словесно вказуючи їм проходити під, переступати або обертатися через зв'язані руки інших учнів. Дайте учням дві-три хвилини, щоб скрутити відповідні групи. Потім другий з двох учнів, які не входять до закрученого вузла, спробує розплутати цю групу за допомогою словесних інструкцій. Перша група, яка буде розплутана, виграє. Стежте, щоб учні були обережними, аби не нашкодити один одному. В ідеалі гравці не відпускають зап'ястки інших учнів, але ви можете дозволити винятки, щоб уникнути травмування. Це завдання спрямоване на вирішення проблем і розвиток навичок критичного мислення, а також на слідування вказівкам та лідерства.

Яєчна крапля

Розділіть учнів на групи від чотирьох до шести осіб. Дайте кожній команді сире яйце і доручіть їм використовувати надані вами матеріали для створення конструкції, яка врятує яйце від розбиття при падінні з висоти 6 футів і більше. У центрі розташуйте асортимент недорогих матеріалів для творчості, таких як: -Бульбашкова плівка
  • Картонні коробки
  • Газета
  • Тканина
  • Соломинка для напоїв
  • Палички для творчості
  • Гнучкий дрот
Встановіть обмеження часу (від 30 хвилин до години). Дозвольте кожній команді пояснити, як повинен працювати їхній пристрій. Потім кожна команда може кинути своє яйце для перевірки свого пристрою. Завдання про яєчні краплі спрямоване на співпрацю, вирішення проблем та навички мислення.

Мовчазне коло

Доручіть учням сформувати коло з одним учнем посередині. Зав'яжіть очі учневі всередині або попросіть його тримати очі закритими. Дайте одному з учнів у колі предмет, яким можна викликати шум, наприклад, бляшанку або банку з алюмінію, що містить достатньо монет, щоб дзвеніти. Учні повинні передавати предмет по колу якомога тихіше. Якщо учень всередині чує предмет, він може вказати на місце, де на його думку, цей предмет зараз знаходиться. Якщо він правий, учень, який тримає бляшанку, займає місце першого учня в центрі кола. Ця вправа орієнтована на розвиток навичок слухання та командної роботи.

Передавання хула-хупа

Розділіть дітей на групи з 8 до 10 осіб. Попросіть одного учня провести руку через хула-хуп, а потім з’єднати руки з учнем поруч. Потім попросіть усіх дітей з’єднати руки з учнями по обидва боки від них, утворюючи одне велике, з'єднане коло. Попросіть учнів розібратися, як передати хула-хуп людині поруч, не розриваючи ланцюжок рук. Мета — повернути хула-хуп до першого учня, не розриваючи ланцюг. Можна провести змагання двох або більшої кількості груп, щоб побачити, хто виконає завдання першим. Завдання «передавання хула-хупа» спрямоване на командну роботу, вирішення проблем та стратегічне мислення.

Груповий шедевр

Під час виконання цього завдання учні працюватимуть разом над спільним мистецьким проектом. Дайте кожному учасникові аркуш паперу й кольорові олівці чи фарби. Попросіть їх почати малювати. Ви можете дати їм певний напрямок роботи, наприклад, намалювати будинок, людину чи щось з природи, або дозволити вільний стиль. Кожні 30 секунд кажіть учням віддати папір праворуч (або наперед або назад). Усі учні мають продовжити малюнок, який вони отримали. Виконання завдання триватиме, доки всі учні не попрацюють над кожною картиною. Нехай вони продемонструють свої групові шедеври. Це завдання зосереджене на розвитку командної роботи, співпраці, творчості й адаптивності. Джерело: ThoughtCo
До списку всiх новин
News

Ще новини

Цифрова грамотність: що це і навіщо українцям
Колонка заступниці міністра цифрової трансформації з питань євроінтеграції України Валерії Іонан.
Детальніше
Вдруге «IT-школяр» підтримує українські команди на міжнародних змаганнях First Robotics Competition та First Tech Challenge
Українські команди юних робототехніків та NeuraBlink! 7851 та Noosphere Robotics 14438 готуються до міжнародних змагань.
Детальніше

Хочу приєднатися